Apa Yang Saya Belajar Dengan Putik Kapas

Apa Yang Saya Belajar Dengan Puti Kapas? Sebelum  itu gua harap lu orang semua tahu apa itu putik kapas kalau tak tahu putik kapas mesti  lu tahu apa itu cotton bud kalau tak tahu juga korang pergi  Tanya lebai google Insha-Allah ada.

Macam mana sudah  taip putik kapas digoogle? …Mesti muka pertama carian google itu menceritakan tentang bahaya putik kapas untuk telingga korang semua. Aku pun ada terdengar orang kata malah iklan tv singapura ada menunjukan bahawa untuk membersihkan telingga bukan lah dengan putik kapas , yang aku perasan dulu dia ada seperti spray kea pa tah aku pun sebenarnya dah agak – agak lupa yang aku tahu conform memang bahaya ,mengunakan putik kapas untuk membersihkan telingga.

Aku Nak guna juga….

Lantak  lu laa… tapi nasihat  gua Sila pastikan putik kapas itu tidak akan tertangal daripada batangnya kalau tanggal naya la korang kena pergi klinik untuk mengeluarkanya, pulak tu kena mendaftar dekat awek yang cun sila buat muka selamba.. .Tapi untuk yang suka sangat guna putik kapas ini sila lah minta bantuan Isteri atau suami jika yang bujang minta lah saudara yang terdekat untuk melakukanya . Mungkin dengan bantuan orang lain faktor keselamatan semasa membersihkan lubang telingga akan lebih terjamin.

Seingat aku dulu la masa zaman 80an .. mana ada nak guna putik kapas ini. Dia orang guna sepit rambut besi yang warna hitam untuk scrap dinding lobang telingga . Rasa macam bahaya tapi mungkin orang dulu pandai agak – agak itu yang gua rasa dia orang ok je. Orang sekarang jangan sekali ikut cara ini!..

Putik Kapas

Sebenarnya Apa Kegunaan Putik Kapas?

Kalau tak silap gua putik  kegunaanya adalah seperti

  • Bersihkan Habuk dekat celah tingkap kereta gua
  • Cicah Ubat Kuning Dalam Botol Untuk sapu Dekat Luka
  • Bersihkan Luka la juga
  • Dan lain – lain yang gua angap perlu gunakanya

Cis masa sebelum tulis macam rasa ada banyak kegunaan, tapi takpelah gua harap ada yang faham kegunaan sebenarnya selain daripada membersihkan tahi Telingga.

p/s:  Siapa yang ada dengar cerita bahawasanya ada satu Panduan SEO yang dapat membakar semangat dan mencetus Idea utuk terus berblogging sambil menjana Wang . Kalau nak Tahu Silalah pergi dapatkan KItab BAhaya Itu Disini.

 

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG

16 Comments

  1. Mak lagenda September 30, 2013
  2. adikensem September 30, 2013
  3. titan
    Twitter:
    September 30, 2013
  4. Irwan Alessa
    Twitter:
    September 30, 2013
  5. hanifftj September 30, 2013
  6. blogger lelaki
    Twitter:
    September 30, 2013
  7. Denaihati September 30, 2013
  8. Abdur Rozak September 30, 2013
  9. AUC
    Twitter:
    September 30, 2013
  10. papa mifz September 30, 2013
  11. nazray September 30, 2013
  12. wazy
    Twitter:
    September 30, 2013
  13. Naziman Azlye
    Twitter:
    September 30, 2013
  14. anif
    Twitter:
    October 1, 2013
  15. Hazmin Hamudin October 1, 2013
  16. plain83 October 2, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge