Beli mesin basuh semi auto murah sebagai alat sokongan ketiadaan air

Musim panas sedap nya kalau duduk dekat rumah ialah , Buka aircond dan minum air jagung power buatan sendiri pasti meyenangkan.

Sambil tu tunggu layan lah cerita terkini hiburan sensasi, pergh memang dunia lah jawab nya hihi.

Biasanya kalau kita rilex – rilex dekat rumah satu kerja yang kita sambilkan pastinya membasuh baju. Kumpul – kumpul semua baju yang dah kotor ,pastu terus sahaja humban dekat mesin basuh, Buka paip,bubuh sabuh terus tekan start. Sampai masa siap.

Cuma setakat ini belum jumpa lagi yang terus siap lipat, kalau ada munkin kalau mampu akan ramai yang beli.Itu semua bergantung lah kepada teknologi yang akan datang.

Cuma satu sahaja kelemahan mesin basuh automatik, Air paip kena stabil. Nak cepat kena tekanan air dia kuat supaya masa untuk menunggu air penuh akan lebih cepat.

Dengan itu masa untuk arus elektrik standby akan berkurangan, Dengan berkurangan masa standby, maka kuranglah juga pengunaan elektrik . Di situlah anda akan dapat berjimat.

Masalah bekalan air tiada juga , menjadi satu isu untuk anda penguna mesin basuh auto, jika sumber air dari tangki munkin tiada masalah, tetapi jika dari syarikat air pasti ia akan menjejaskan aktiviti membasuh pakaian anda.

Lagipun biasanya untuk sistem paip air mesin basuh kebanyakan penguna mengunakan bekalan direct dari meter, disebabkan bekalan air dari tangki tidak mempunyai cukup tekanan.

Oleh itu , saya nak cadangkan jika anda ada ruang lebih dan budget lebih apa kata anda tambah lagi satu mesin basuh semi auto yang ternyata lebih menjimatkan dari segi pengunaan air dan elektrik.

Penjimatan elektrik , disebabkan mesin basuh semi auto ini adalah untuk backup ataupun sekadar cucian yang sikit – sikit jadi untuk pengunaan 6kg pun rasda dah memadai.

Untuk 6kg mesin basuh , saya angap motor elektrik tidak melebihi 1000watt dan setiap kali basuhan pun dalam 15minit + 5 minit untuk spin , anda hanya mengunakan sekitar 20minit. jadi ia lebih berbaloi berbanding mesin basuh auto yang akan terus set masa dari 50 hingga 60 minit.

Biasanya untuk pengisian air, 6KG mesin basuh akan mengunakan sebanyak 55liter, dan tahu tak anda anda boleh melakukan tiga jenis basuhan berbeza.

Basuhan Pertama :- Pakaian Solat
Basuhan Kedua :- Baju anak – anak
Basuhan ketiga :- Pakaian yang terkena najis seperti air kencing atau kain buruk.

Dah mesin basuh seperti ini, anda boleh mengisi air nya terus dengan hanya mengunakan baldi, jika ruangan anda tidak menyediakan paip khas mesin basuh.

HAnya kelemahanya anda perlu lah membilas pakaian anda sendiri dan anda perlu mengalih – alih dari ruangan wash ke ruangan pengiring secara manual.

Apa pun mesin basuh auto ini sekurang – kurang nya akan dapat bertahan 3tahun dengan kadar beban yang tinggi. Kalau setakat hanya untuk backup semasa ketiadaan air atau basuhan kain – kain buruk saya rasa ia boleh mencapai sehingga 7tahun, kalau lebih dari itu memang extra bonus untuk anda sebagai pemiliknya.

Jom survey mesin basuh murah dari kedai online poular ini = Mesin Basuh bawah Semi auto

Mitos penjimatan Elektrik

Tekanan air mesti kuat. Supaya daya penginapan Elektrik dapat dijimatkan…

Asbab mode standby dalam mengisi air…

Tekanan air rendah. Terutamanya semasa hari perayaan.

Atasinya Sekarang.

Dua cara mengatasi tekanan air paip rendah .

Baca juga:- Senarai harga mesin basuh pilihan Ramai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge