Bubur Mesjid

Alhamdulilah sudah masuk hari yang kelima umat Islam menjalankan ibadah puasa. Dan hari – hari minggu bergini banyak mesjid – mesjid mengadakan aktiviti memasak dan seterusnya meagih – agihkan bubur untuk penduduk tempatan. Dan secara logiknya ruangan mesjid menjadi lebih sesak daripada selalu oleh anak – anak yang telah diamanahkan oleh penjaga untuk mengambil bubur mesjid tersebut.

Bubur Mesjid

 

Memang menyelerakan cuma kerang dengan kekacang tu kena tambah sendiri. Tapi apa yang aku nak sampaikan dekat sini bukan nya tentang kesedapan bubur mesjid yang tak terkalah ini, yang aku nak cerita tentang anak – anak ni rasanya orang tuanya ada tapi macam tak nampak pula bukan apa kekadang kalau budak dah terlampau ramai ada lah adegan tolak menolak yang berlaku walupun mereka ini beratur lurus. Dan jemaah biasa tak akan ikut baris punya dengan crowd yang bergitu ramai jawabnya ikut dapurlah nak ambil bubur nih, termasuk aku , aku tulis dekat sini pun pasal masa aku ambil tadi ada terdengar jugalah budak sampai menagis, dan kalau bukan kerna ada orang yang mengidam bubur nih malas aku nak ambil,

Jadi kesimpulanya yang aku nak beritahu dari korang suruh anak – anak korang ambil baik korang tolong ambilkan, Macam aku senang sikit kalau dah semua orang dewasa aku rasa proses agihan itu lebih lancar walaupun diselang seli dengan anak – anak yang ibu – bapa mereka memang benar – benar sibuk.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

9 Comments

  1. fyna
    Twitter:
    July 14, 2013
  2. TehR
    Twitter:
    July 15, 2013
  3. Rina July 16, 2013
  4. kakiblog July 17, 2013
  5. Cikgu Hairul
    Twitter:
    July 17, 2013
  6. hafiz
    Twitter:
    July 17, 2013
  7. hafizmd
    Twitter:
    July 17, 2013
  8. akubiomed July 17, 2013
  9. Hafizul
    Twitter:
    July 22, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge