Cara Mengetahui Telur yang Masih Baik

Salah satu lauk untuk bersahur yang paling mudah , sudah tentunya Telur Goreng, Tidak kiralah telur dadar mahupun telur mata masak kicap yang pasti telur adalah lauk yang paling Mudah,senang dan lazat .

Untuk waktu berbuka adalah sesekali rebus telur untuk dipadankan dengan Mee goreng atau lontong tapi jarang lah, mungkin dalam sebulan adalah sekali dua. Sekali untuk mee, sekali untuk lontong hehehe.

Memeriksa Telur

Biasa sebelum puasa , kalau jenis asal kampung macam saya suka le beli dalam sepapan dua tapi kalau ada offer mahu tak tiga.

Dan sekarang sudah penghujung Ramadan ,Mungkin Telur didapur sudah habis atau mungkin masih banyak lagi. Jadi pastinya kita terfikir bagai mana untuk memeriksa telur tersebut masih elok atau tidak.

Cara Mengetahui Telur yang Masih Baik

Yang aku tahu ambil telur pastu masukan dalam besen yang berisi air paip, jika tengelam ok, jika timbul faham – faham lah ini memang dah nak kena buang pun.

Dekat bawah ini ada Video dari you tube aku tengok dia orang siap letak ais, mungkin lagi sejuk lagi ok kot.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

13 Comments

  1. suri July 23, 2014
  2. TehR
    Twitter:
    July 24, 2014
  3. Mazni Azmi July 24, 2014
  4. Mohd Shubhi
    Twitter:
    July 24, 2014
  5. akubiomed July 24, 2014
  6. zara July 24, 2014
  7. Hazmin Hamudin July 24, 2014
  8. Apk Baru
    Twitter:
    August 1, 2014
  9. Hero Borneo August 6, 2014
  10. Hafizul
    Twitter:
    August 8, 2014
  11. Adib Site November 17, 2015

Leave a Reply

CommentLuv badge