Kaedah Nak Berhenti Merokok

Dari tahun ke tahun nampaknya kadar peningkatan harga semasa barangan akan melonjak  naik seperti tiada penamatnya. Kesudahanya  mangkin ramailah yang telah menjadi pakar ekonomi rumah tangga  dalam tanpa disedari. Baik dari Isteri, Suami mahupun anak – anak yang sudah reti mengunakan wang.

Untuk para suami masa inilah yang paling sukar untuk membuat keputusan sama ada ingin meneruskan atau berhenti separuh jalan, tiada lagi jalan pintas yang boleh dibuat kerana perkara yang sudah berlaku tidak akan mampu diputar kembali. Untuk menukar sesuatu yang baru pastinya sangat memeritkan apatah lagi stamina sudah sebati dengan ubat jenis ini mana taknya hampir 20tahun menjamah hidangan yang sama tup,tap hari ini kena tukar wah satu perasan yang berkecamuk , mampukah benda yang baru itu memberi kepuasan nafsu atau sekadar melepas kan  hembusan yang nipis untuk  santapan mata  dan juga paru – paru.

the joy of suporting philips morris

Haha dekat atas itulah cerita atau mainan perasaan pengemar tegar rokok yang sudah berhargga RM12 woo kawan kalau dengan duit itu sehari aku memang dah boleh serapan pagi,makan Tengah hari dan minum petang dan aku rasa purata seminggu perokok akan menghabiskan 6 kotak kali lah RM12 pastu kali sebulan , kali setahun campur lighter  dan keberangkalian lighter yang kena songlap .. banyak tu Bhai.. Ya aku bukan perokok tapi aku cakap ini pun pasal aku sayangkan kewangan korang dari beli Rokok baik korang simpan buat tokokkan duit petrol yang aku rasa RM50 Cuma cukup untuk 260KM sedangkan dahulu mahu jejak 300KM.

Dulu pun gua ada juga mendunhillkan, melucky strike kan,mensalemkan atau me westernkan setakat yang LM,Wingston atau seangkatanya memang gua boleh cakap ini semua rokok jamban lagi zaman sekarang RM2.50 sekotak sekali imbas macam Dunhill tengok betul laa U2, apa barang ini dalam habuk kayu ke tembakau kalau ya pun rokok kapal tak kan murah macam ni , Rokok Nusantara yang naik tongkang pun tak macam ini murah nya .. Lagi – lagi kotak kuning pastu no.234 yang didakwa boleh hilangkan selsema  lagi rabak kalau nak beli.

Jadi aku cakap ginilah lebih baik semua Azam berhenti dan terus berhenti kasi  Abang Philips Morris itu marah biar tak laku , kalau dah tak laku tak de siapa yang nak beli time tu la kerajaan terpaksa fiker cara lain nak kutip cukai daripada benda yang mudarat  tapi rakyat suka. Mesti ada pembaca dekat sini ada ayat yang menyatakan kekadang aku pelik lah korang nih huhahuha pergi demo,marah kerajaan tapi in the end korang tetap juga hari-hari bagi hasil kepada kerajaan dengan  benda yang tak sepatutnya korang beli.

p/s: sorry aku emosi sikit pasal benda ini  , benda ini pun untuk kebaikan korang walaupun kadang rasa macam eleh macam bagus tapi percayalah satu masa nanti korang mesti boleh fikir balik punya benda ini memang memudaratkan dari segi ekonomi dan kesihatan. Kalau korang nak berhenti silalah baca Panduan berhenti Merokok.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

17 Comments

  1. Irwan Alessa
    Twitter:
    October 1, 2013
  2. Mohd Shubhi
    Twitter:
    October 1, 2013
  3. titan
    Twitter:
    October 1, 2013
  4. Akuro San October 1, 2013
  5. Bahrain October 1, 2013
  6. blogger lelaki
    Twitter:
    October 1, 2013
  7. Hazmin Hamudin October 1, 2013
  8. wazy
    Twitter:
    October 2, 2013
  9. Rina October 2, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge