Kenapa Kucing Kau Lapar Masa Aku Makan

Rasa nya dah masuk setahun masakan tengah Hari aku telah Di Masak di dapur yang berlainan . Dan kebiasaan aku suka mencari pakej RM5 merangkumi Nasi, sayur, Ikan/Ayam dan minuman rasmi Teh O suam kurang manis yang selalu menjadi santapan tengah hari aku.

Dan tempat – tempat serbegini dah tentunya bukan Restoran Class A yang berjubin di Lantai dan disisi dinding dan tidak sama sekali yang mempunyai penghawa dingin. Tempat – tempat yang biasa menjadi tumpuan para pekerja – pekerja untuk makan dengan harga yang patut selain daripada kantin kilang yang kebiasaan nya lebih murah dan lebih digemari oleh kebanyakan pekerja kontarktor untuk menumpang makan dengan seleranya.

Tapi biasanya apa bila aku makan dekat tempat – tempat budget seperti kebayan , kedai makan asal boleh jual ataupun warung – warung bawah pokok yang banyak angin . Satu sahaja yang aku kurang senang dengan kehadiran kucing yang akan merayu – rayu untuk mendapatkan sedikit habuan yang patut aku berikan.

Yeah memang aku akur dengan berkongsi Rezeki tapi kekadang kalau aku mencampakan sebahgian daripada lauk aku ada diantara pelangan akan merasa kurang senang dengan tindakan aku . Seratus peratus aku tidak akan menyalahkan mereka dan aku akan memberi pandangan pada tauke kedai makan ini, korang ni apa la nak rezeki melimpah ruah tapi apa kes dengan kucing ini biasanya kalau tak lapar dia akan membuta sehari suntuk ataupun jejak bayang pun tiada ini dia ngiau – ngiau dekat kaki orang pun kau buat derk jer. Langsung takde insentif nak halau ke bagi makan ke korang biar jer kucing itu meminta – minta dari pelangan kau.

Kalau kau tak mampu nak mengalihkan kucing itu ditempat yang lain atau membela dengan sempurna janganlah kedekut sangat setakat sepiring nasi dengan seekor ikan yang kau lumat – lumat kan dah cukup bagus la. tak de la kucing ini akan mengangu pelangan setia kau.

Dan aku takdelah buat aksi mengangkat – angkat kaki apabila kucing ini mula menujukan sifat agresif dengan menguji ketajaman kuku pada kaki nya terhadap betis aku .

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

27 Comments

  1. KesumaAngsana June 3, 2013
  2. PerenLee June 3, 2013
  3. Qashmere June 3, 2013
  4. titan
    Twitter:
    June 3, 2013
  5. cik tom June 3, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      June 4, 2013
  6. Alin Marlini June 3, 2013
  7. Katak Comel June 3, 2013
  8. Khairul Zamri
    Twitter:
    June 3, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      June 4, 2013
  9. aku penghibur
    Twitter:
    June 3, 2013
  10. hafizmd
    Twitter:
    June 3, 2013
  11. TehR
    Twitter:
    June 4, 2013
  12. kakiblog June 4, 2013
  13. Sobri Mansor June 4, 2013
  14. Hafizul
    Twitter:
    June 5, 2013
  15. Norfanil
    Twitter:
    June 5, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge