Kerja Sekolah Oh kerja Sekolah

Sehari sebelum puasa sekolah kebangsaan anak aku telah mengadakan hari bertemu pelangan. Mungkin istilah hari terbuka telah ditukar kepada hari bertemu pelangan tapi yang pastinya hari tersebut hari ibu/bapa dan guru bersemuka bersama pelajar sekolah.

Dari bulan January hingga penghujung June kekadang ada rasa nak mengamuk juga dengan cikgu – cikgu ini kenapa lah budak – budak ini takde kerja sekolah apa kah sistem penilaian baru kini tidak menekankan sangat akedemik atau budak – budak ini kena siapkan disekolah sahaja. Walau bagaimanapun aku memang tak boleh salahkan guru – guru yang mengajar , kita sebagai ibu/bapa perlu fikirkan alternatif lain dengan membelikan buku – buku kerja yang lain atau susah sangat hantar kelas tiusyen dekat sana mesti cikgu bagi kerja banyak – banyak macam zaman tadika hari – hari ada homework sampai aku pulak yang kesian tapi berbaloi lah dengan pencapaianya.

Kerja Sekolah

Semalam sehari selepas public tengok buku anak – anak mak oi banyak betul kerja sekolah macam mana nak ajak budak – budak ini terawih kena tingal dengan ibunyalah gayanya kena siapkan kerja sekolah itu, ini mesti ada ibu bapa yang komplen pasal kenapa kurang sangat homework ini cikgu. hmm dasar orang kita ada kerja sekolah salah takde pun salah.
Aku i say cikgu takde bulan lain ker nak bagi bulan puasa juga kau nak beri budak ngaji dekat rumah mertua aku pun dapat cuti sebulan sempena Ramadhan, nampaknya kena redha sajalah gamaknya.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 128.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG

15 Comments

  1. suri July 12, 2013
  2. suri July 12, 2013
  3. suri July 12, 2013
  4. Khairul Zamri
    Twitter:
    July 12, 2013
  5. Hairul Hissam July 12, 2013
  6. sendiriDOTnet July 13, 2013
  7. wazy
    Twitter:
    July 13, 2013
  8. titan
    Twitter:
    July 13, 2013
  9. muja
    Twitter:
    July 13, 2013
  10. TehR
    Twitter:
    July 13, 2013
  11. Hafizul
    Twitter:
    July 22, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge