Mudahnya Mendapat Rezeki

Assalamualikum, Terus terang dekat luar sana memang banyak buku – buku yang menceritakan bab mendapat rezeki, Dan tidak dinafikan apa yang mereka tulis itu memang kebanyakan diambil daripada rujukan – rujukan kitab yang sahih . Tetapi setelah kita beli , belai mentelaah buku tersebut berapa peratuskah benda yang ditulis  itu diamalkan oleh kita, “Tepuk dada tanya diri sendiri”.

Satu kesah dari saya , Terus terang saya katakan latar belakang pekerjaan saya adalah adalah dalam bidang kejuruteraan Elektrik tetapi oleh kerana saya berkerja dengan majikan berbangsa tionghua apa sahaja projek yang masuk atau senang cerita jika dapat tender repair kapal terbang terhempas pun Boss saya akan terima, bab yang ini saya agak kagum walaupun dekat tangan ada lima job tetapi tanpa rasa khuatir majikan saya akan tetap menerima sepuluh job yang mendatang. lebih – lebih lagi boss saya memang suka pekerja multi skill bayar lebih tak pe tapi tahu buat kerja. Memang untuk bangsa kita saya berharap bergitulah caranya berkerja seperti hidup 1000tahun lamanya dan beramal seperti esok sudah tiada…

Rezeki dari KPMNJ

Rezeki dari Koperasi  Permodalan Melayu Negeri Johor

Namun bergitu untuk kes serbegini ada antara rakan saya tidak bersetuju dengan alasan ” saya belajar kejuruteraan elektrik tetapi mekanikal pun perlu buat juga ke,” Untuk rakan saya  Semangkin hari  semangkin banyak kerja yang dilakukan dan oleh kerana rasa kurang berpuas hati dengan corak pekerjaan serbegini rakan saya mengambil keputusan untuk berhenti. saya pu mulalah bertanya:,

Bro kau blah ni dah ada kerja kebelum?

Aku memang belum ada minta , mana – mana tapi aku ingat aku dah tak nak jadi kuli lagi lah buka kedai sendiri lah aku rasa

Err kau dah ada kedai ke

Belum dan aku pun belum ada idea untuk buka apa , kedai makan ke , kedai  serbaneka ke tah tak tahu lah aku , Tapi yang aku tahu rezeki aku memang ada walaupun aku tak berkerja dekat sini.

Dari mulut rakan aku itu mula lah aku fikir dah sememangnya aku percaya, dengan reputasi rakan aku itu tidak pernah meningalkan solat aku percaya beliau mampu mendapat rezeki .

Malah pada awal tahun ini secara tidak sengaja saya dapat berjumpa beliau sewaktu saya mengajak anak – anak pergi melawat zoo dan saya bertanya kepada beliau Tuan sekarang apa projek dia hanya dan senyum dengan menjawab biasalah bro kawan tebar roti je sekarang dan Allhamdulilah Mudahnya Mendapat Rezeki jika kita betul – betul yakin rezeki itu semuanya datang daripada Allah kita hanya mampu berusaha dan menjalankan apa sahaja yang diperintah dan sama sekali menjauhkan apa yang dilarang.

Ya itu lebih kurang serba sedikit cerita yang berlaku pada seorang sahabat saya. Dan pada saya jika kita mempunyai sistem menjumput rezeki , rezeki akan hadir dengan secara tidak disangka – sangka sebagai contoh awal tahun ini saya mendapat rezeki dari kontest seo , sedangkan jika nak diikutkan lebih ramai lagi orang yang lebih mengetahui dan berpengalaman seleok belok seo ini, jadi untuk itu saya angap ini adalah rezeki yang tidak disangka – sangka .

Nah Rezeki yang berupa wang ringgit telah hadir walupun saya ketahui rezeki itu bukan semata – mata wang ringgit dan dasri satu pembacaan saya rezeki itu merangkumi daripada

  • Nyawa yang Tuhan berikan setiap hari ini adalah rezeki
  • Udara yang kita hirup adalah rezeki
  • Mata yang memandang, telinga yang mendengar dan hidung yang menghidu adalah rezeki
  • Tangan dan kaki dapat bergerak adalah rezeki
  • Malah kita dapat hidup dengan aman juga adalah rezeki

Bergitu banyak benda yang dinamakan rezeki hanya anda yang dapat merasakanya . dan jika anda ingin mengetahu lebih lanjut tentang cerita mudahnya mendapat Rezeki Silalah baca dengan lebih lanjut Sistem Menjumput Rezeki.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG

11 Comments

  1. Hafiszan Kamarudin
    Twitter:
    October 4, 2013
  2. blogger lelaki
    Twitter:
    October 4, 2013
  3. titan
    Twitter:
    October 4, 2013
  4. Hazmin Hamudin October 4, 2013
  5. Khairul Zamri
    Twitter:
    October 4, 2013
  6. hafizmd
    Twitter:
    October 4, 2013
  7. sabree hussin October 4, 2013
  8. TehR
    Twitter:
    October 5, 2013
  9. Hafizul
    Twitter:
    October 5, 2013
  10. Rahmat Ariffin October 6, 2013
  11. wazy
    Twitter:
    October 8, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge