Nasi Lemak Telur RM2 Pun Boleh Pakai Odyssey

Mana – mana syarikat kalau kau kerja dia orang akan peruntukan 15minit untuk tea time. Tapi kebanyakan syarikat ini punyai cafe atau kantin, paling cengkadak pun, depan – depan sikit adalah kedai – kedai makan yang sentiasa mengalu – alukan kedatangan korang.

Tapi oleh kerana aku kerja tidak kira waktu dan tempat ada sedikitlah keistimewaan yang aku dapat. Tea time 30minit, sepuluh dan tiga, waktu makan sejam. Mana tidak antara kami yang sudah boroi . gerak sikit – sikit makan banyak wui kalau tengok dia orang makan ngeri, katak lompat mesti sangkut dekat kaki. Selera orang muda makan masih tinggi. Aku sikit – sikit dah lah sekadar pengalas perut. Rakan perli – perli pun tak pe aku nak banyak duit apa.

nasi lemak telur

Oleh kerana kami sudah terbiasa ngeteh diluar pada waktu pagi, rasanya kami sudah bergitu arif dimana tempat yang murah sedap, mahal sedap, murah tak sedap, harga cekik darah tak sedap, semuanya dah terkena. Oleh itu kami akan senaraikan hanya perlu sarap ditempat yang murah dan sedap sahaja, angaran seperti sepinggan nasi lemak telur RM2, Lebih daripada itu sesekali sahaja kalau terdesak.

Tapi banyak – banyak tempat yang saya perhatikan ialah , satu tempat dimana satu keluarga meniaga sarapan pagi roti canai, mee goreng dan nasi lemak dengan harga yang paling minima, kata orang “cukup-cukup makan” pun mampu membeli sebuah kereta honda Odyssey, tahun aku tak pasti tapi angaran aku kereta ini paling murah pun RM150k.

Aku lihat kejayaan mereka ini terus kepala aku cepat berputar , nampak gayanya aku  kena cepat – cepat jadi usahawan supaya aku boleh pencen muda.

 Tips Menjadi Usahawan Berjaya

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

9 Comments

  1. titan
    Twitter:
    January 10, 2014
  2. Malaysia Tercinta January 11, 2014
  3. blogger lelaki
    Twitter:
    January 11, 2014
  4. hafiz
    Twitter:
    January 11, 2014
  5. Mohd Shubhi
    Twitter:
    January 11, 2014
  6. maza January 13, 2014
  7. Hafizul
    Twitter:
    January 15, 2014
  8. cik tom January 15, 2014
  9. Mus January 16, 2014

Leave a Reply

CommentLuv badge