No Aduan TNB

Nombor telefon aduan Tenaga Nasional Berhad!

Macam pernah aku nampak nombor ini,.

Tapi dimana ya yakin bukan toto 6 digit tapi selalu nampak.

Betul tak? Rasanya dekat trafic light atau lampu – lampu jalan ada tetera nombor sebergini.

Ya memang sah No.15454 adalah no aduan TNB bagi melaporkan segala kerosakan jalan atau berkait dengan akaun anda yang kekadang ada insan yang buat – buat lupa nak bayar.

TNB Careline  : 1-300-88-5454

Tapi tahukah anda selain dari kerosakn lampu jalan anda boleh sahaja membuat laporan/aduan mengenai kerosakan seperti substation berhampiran anda yang mengeluarkan asap, yang pastinya bukan bau kemenyan.

Ada pokok kelapa yang tumbang dan mengenai kabel sehingga menunggu masa untuk rebah ketanah.

Atau juga selepas anda merenovate rumah anda sehingga menjadikan kabel dari jalan hingga kerumah anda menjadi kendur.

Oh ya apabila berlaku tiba – tiba malap, tiba – tiba terang juga boleh menghubungi mereka. Biasanya kebel incomer dekat meter rumah tu dah longgar. Saya yang teror buat sendiri pun takut , mesti kena PANGIL TNB. almaklumlah kabel talian hidup. Suisnya dalam substation yang berdekatan.

Jika berlaku semacam ini jangan malu dan jangan segan laporkan sahaja masalah anda ke 15454 (dekat bil pun ada).

Dan sememangnya aku berpuas hati dengan khidmat yang diberikan.

Pukul sebelas aku report pukul dua budak – budak TNB telah datang menyelesaikan kes kabel kendur dari jalan menghubungi rumah aku telah diselesaikan.

Tak sampai setengah jam sudah setel walaupun aku mampu melaksanakan tapi memandangkan aku takde tangga yang panjang dan tak nak dicop sebagai mengada – ngada nanti kalau ada apa-apa, biar sajalah meraka melaksanakan tugas mereka dengan lebih jayanya.

No Aduan TNB

Nota – Untuk anda yang mahu mencari alat jimat elektrik dengan perbandingan serta ulasan terbaik anda patut layari pautan – ALAT TERBAIK JIMAT ELEKTRIK.

Suka dingatkan apabila anda mahu membeli alat jimat elektrik ini , anda harus membaca review stiap pelangan yang telah membelinya , supaya anda tahu alatan tersebut benar – benar berkesan. Dimana alat jimat elektrik ini, belum pernah lagi TNB mengesahkan keberkesananya…

Lagi sekali untuk alat jimat elektrik – ALAT TERBAIK JIMAT ELEKTRIK.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

43 Comments

  1. afif March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 11, 2013
  2. Oneblogsocial March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 11, 2013
  3. afif March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 11, 2013
  4. Dr Fuh March 11, 2013
  5. KiD
    Twitter:
    March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 11, 2013
  6. fariq March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  7. TehR
    Twitter:
    March 11, 2013
  8. hafizmd
    Twitter:
    March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  9. akubiomed March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  10. Myra Jay March 11, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  11. hatiputera
    Twitter:
    March 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  12. fiezaradzi March 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  13. Lizz
    Twitter:
    March 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  14. suri March 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  15. hazman aka species1980
    Twitter:
    March 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  16. hafiz
    Twitter:
    March 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 12, 2013
  17. Denaihati March 13, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 13, 2013
  18. Kulanzsalleh March 13, 2013
  19. wazy
    Twitter:
    March 14, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      March 14, 2013
  20. auc
    Twitter:
    March 15, 2013
  21. Ramlan bin abdul ghani July 20, 2018

Leave a Reply

CommentLuv badge