Panduan Bisnes homestay Delima pengusaha dan penyewa

Homestay pekara asas yang perlu ada dari sudut penyewa yang biasa – biasa.

Setakat ada set sofa dengan TV dah ok kot. Nak best ada wifi. Setiap bilik mestilah ada katil. Tak kan nak tidur atas lantai. Dapur ada alatan asas dan peti sejuk cukup.

Yang lain kena pandai timbangkan lah. Nak ramai yang share ke atau ramai yang nak senyapkan homestay anda itu sahaja.

Biasalah kalau orang nak sewa homestay ni biasanya kumpulan ini nak budget. Maklumlah orang kampung, kelapa sawit seton baru RM305. Kebun tak banyak , Paling banyak pun boleh dapat 2 setengah ton. Fuhh tak sampai seribu tu.

Lagi tengah harga merundum buah melawas, lagi lah parah. Nak dijadikan cerita . Saudara jauh buat majlis kena sewa homestay nih. Nak sewa sendiri agak parah lagi minyak dan tol mau tak pengsan. Ajak lah 2,3 keluarga kongsi sebuah homestay.

Merah padam muka tauke homestay pasal yang datang sekampung, Rumah tiga bilik sahaja tu. Bincang -* bincang kena lah up sikit harga. Takut Bil air naik ataul Bil elektrik bertambah maklumlah semua bilik ada aircond. Ruang tamu pun ada. Yang takde bilik air dan ruang makan sahaja.

Nanti dia orang main handphone sampai tengah malam, jejak pagi mau tak bontot handphone terus terlekat wayer. Naik bill letrik macam tu. Dah lah homestay ni ada wifi gred fibre optic. oh tak boleh jadi ni kena up sikit.

U tak tahu ke homestay i pun dekat dengan pusat peranginan..Kalau u tak nak sewa ramai lagi nak tau. “Homestay laku keras”

Apa siap bawa periuk nasi dan bekal makanan, sila pastikan anda bersihkan dan kemas semua sisa makanan dan buang ditong sampah yang disediakan.

Baik encik, jangan risau semua sampah akan kami buang dalam tong sampah yang telah disediakan. Tapi encik tentang tambahan duit tu boleh kurang sikit tak. Walaupun kami nampak ramai tapi kami hanya 6 dewasa dan tiga kanak – kanak sahaja. Tak kan lah banyak sangat air yang dipakai.

Lagipun kami duduk sekadar tidur sarapan pagi, siang kami sekeluarga semuanya pergi kenduri. Ntah petang atau malam baru masuk , pagi – pagi dah nak gerak balik. Budak – budak ni esok nya dah nak sekolah.

Boleh la ya encik…

Gambar hiasan

Hahaha diatas ini adalah karangan saya semata – mata. Takde pun nak mengata siapa – siapa. Lagipun ramai pemilik homestay yang pernah saya duduk semua tak berapa kesah kalau saya bawa keluarga agak besar.

Maklumlah mereka faham, dah tua – tua tak kan nak buat onar. Siap bagi extra bantal dan toto pun ada. Yang penting kita sebagai penyewa kena lah sama – sama jaga harta benda mereka….

Anda nak Bisnes homestay, saya ada terjumpa panduanya. Yang penting anda minat dan berusaha dengan sehabis jaya untuk merialisikan impian bisnes homestay anda.

Klik Jutawaan Homestay..

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

One Response

  1. Anuar May 18, 2019

Leave a Reply

CommentLuv badge