Panduan membeli pengasah pensil elektrik

Syarat utama mak ayah nak anak buat ulang kaji dan kerja sekolah mestilah kena tunggu..

Maklumlah kanak – kanak yang sedang membesar bagai johan, mestilah mereka tak dapat nak tumpu perhatian jika tiada penjaga.

Mereka pasti mengangap, kenapa mak ayah boleh rilex – rilex sedangkan mereka kena buat kerja sekolah. Ini pastinya tidakl adil.

Jadinya kita kena tunggu lah. Sambil tunggu boleh lah tolong asah pensil yang sudah tumpul.

Tak kan nak duduk saja – saja. Sambil duduk standby apa – apa yang akan mereka tanya baik kita tolong asah pensil.

Maklumlah budak – budak , kita pasti lebih selesa memberi mereka mengunakan pencil kayu yang biasa kita beli dekat kedai dua ringgit.

Bukan apa kalau bagi yang berjenama munkin boleh pengsan mak bapak kalau kerjanya asyik nak beli pensil. Biasanya isi bekas pensil mereka akan menjadi banyak atau akan ghaib , itu yang pasti. Tanya je lah rakan – rakan anda yang ada anak sekolah. (khusunya dari tadika hingga darjah 3).

Okeh untuk anda yang beli pensil murah pasti ada masalah jiuka pensil itu pernah jatuh. Apabila anda korek tajam mata pensil akan patah .

Kalau kena macam ni lah mau hangin kita, Kalau pakai pengasah pencil 20sen boleh naik kematu jari, silap – silap jari boleh keluar gelembong. Kalau nak pakai yang manual ada handle pun munkin harga dengan yang elektrik dah dekat nak sama.

Beli yang murah takut sekejap jelah gunanya.
Jadi apa kata kalau dah alang – alang nak beli beli yang baik. sekali beli boleh tahan lama.

Yang penting sebelum beli kita tahu apa keuntungan dan faedah yang kita dapat apabila membeli pengasah pensil elektrik ini

Contoh pengasah pensil:-

Automatic Electric Pencil Sharpener 3 Gear For 6.5-11mm Student Office

Model: 831069
Specification
Color: White / Black (You can choose)
Voltage: AC100-240v 50 / 60HZ
Pencil diameter: 6.5-11mm
Adjusttable pencil tip:
Standard 1 (0.5mm)
Standard 2 (0.85mm)
Standard 3 (1.25mm)

Automatic Electric Pencil Sharpener 3 Gear For 6.5-11mm Student Office

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

4 Comments

  1. kisahsidairy February 18, 2019
  2. Sis Lin February 18, 2019
  3. Farah Dinah Hassan February 18, 2019
  4. sunah sakura February 19, 2019

Leave a Reply

CommentLuv badge