Panduan Membeli Rumah Lelong

Sebenarnya dari dulu lagi aku patut belajar  tentang Panduan Membeli Rumah Lelong. Nak dijadikan cerita jiran saya bukan Melayu telah meamanahkan rumahnya kepada adiknya supaya meneruskan pembayaran ansuran rumah tanpa satu sen pun perlu membayar kepadanya, tetapi  kemungkinan kerana  salah menguruskan kewangan rumah  jiran aku itu telah dilelong oleh pihak bank. Aku ingat nak menanguk di air yang keruh, tetapi tidak kesampaian… Terus terang aku memang nak tunggu harga rumah itu jatuh lagi, namun ia tidak menjadi kenyataan  belum sempat jatuh broker rumah dah sambar dulu dan terus menjual kepada orang lain .Jadinya  jiran yang sekarang kira sudah jadi best friend …lah

Terus terang kalau aku dapat memang aku akan pecah kan tembok  dan ruang tamu akan menjadi 2kali ganda lebih besar daripada sekarang….

Takpelah benda dah berlaku nak buat macam mana , Menurut permerhatian aku terus teranglah rumah – rumah lelong memang kebantyakan harganya boleh jatuh sehingga mencapai 40% bergantung kepada keadaan rumah tersebut dan sudah berapa kali dijalankan proses lelongan kalau korang ada kawan brooker atau bank memang senang lah nak cari rumah murah . tapi awas ada juga rumah yang murah tetapi jika kita melawatnya adoii… dari depan sampai belakang boleh tembus pemandangannya.. ha yang ini memang konfem murah dan biasanya rumah – rumah jenis ini  adalah kategori rumah murah jenis lama . Dan yang ini korang boleh beli jika hanya untuk disewakan dan ada modal untuk repair kerana bank tidak akan meluluskan pinjaman seratus peratus.

Tapi bro aku nak rumah yang cantik dan tak payah nak repair ….. Dan yang terpenting mesti nak Murah..

Huh kalau selera kau macam itu . Aku cadangkan kau beli rumah lelong yang atas pagar dia ada letak patung gajah atau haiwan yang pelik – pelik sedikit .. yang ini konfem boleh jadi murah pasal tak ramai yang nak beli walaupun kawasan itu boleh jadi tumpuan.

Mana Aku Tahu…

Kan dekat atas tu aku ada cerita rumah sebelah aku kena lelong, terus terang lama juga rumah itu kosong dan aku suka pasal atas pagar dia ada patung gajah , sekali broker itu pandai dia suruh wak jawa yang repair rumah itu cabut patung itu pastu tak sampai sebulan aku dapat jiran baru. Cuma jiran aku cakap masa mula duduk tu macam ada rasa semacam je dan gua diam Cuma aku cakap bro Sila baca Al-Quran hari – hari dan untuk permulaan sila baca 2 surah pertama Al-Quran sampai habis Insha Allah ok je, kalau kau tak larat Lorong kita kan  ada Ustaz…

Rumah

Dan akhir sekali macam biasalah korang kenalah sediakan wang muka secukupnya,slip gaji,IC ala macam korang nak beli kereta atau berbini duaa..  Atau kalau korang nak lagi detail tentang   Panduan Membeli Rumah Lelong dengan bertanya Sifu Rumah Lelong!

 

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

10 Comments

  1. blogger lelaki
    Twitter:
    September 28, 2013
  2. azman
    Twitter:
    September 28, 2013
  3. Izzuddin Fauzi
    Twitter:
    September 28, 2013
  4. Hafiszan Kamarudin
    Twitter:
    September 28, 2013
  5. Irwan Alessa
    Twitter:
    September 28, 2013
  6. papa mifz September 28, 2013
  7. Hafizul
    Twitter:
    September 28, 2013
  8. Akuro San September 28, 2013
  9. wazy
    Twitter:
    September 29, 2013
  10. wawa
    Twitter:
    June 7, 2014

Leave a Reply

CommentLuv badge