Panduan Penjimatan Elektrik

Okey semalam semasa tengah usung tangga nak pergi belakang rumah, adalah seorang akak bertanya kepada saya,

“Yazid bil letrik bulan lepas berapa?”

“Tak banyak kak macam biasa dalam lingkungan bawah RM70”

“Murah nya akak punya bulan lepas sampai jejak RM300”

“Eh ya ke akak , mungkin banyak sangat guna Aircond kot, bulan lepaskan panas”

“Tak juga, mungkin anak dara akak banyak sangat gosok baju tu yang Bil letrik macam itu, rumah akak biasa dalam Rm250 jer”

“Oh macam tu”

Gua terus chow dalam hati akak ni temberang ke apa, Ingat rumah Banglo ke apa, bil letrik sampai dua,tiga ratus. Tapi mungkin juga akak ini Ramai anak dara yang rajin – rajin heh.

Okey aku nak kata lah sikit dekat sini korang nak jimat letrik senang jer,
Kunci utamanya Jika tidak diguna sila Tutup Suis.

Rajinkan Tangan untuk menyental baju daripada mengunakan mesin Basuh

Gosok Baju sekaligus ini kerna proses pemanasan Streika daripada sejuk kepanas dapat dikurangkan.

Cari Artikel Aku Yang Lain Dekat NOTA ASAS ELEKTRIK

Jimat elektrik 01

Tapi kalau malas korang boleh baca ,Panduan Jimat Elektrik Mat Borhan . (Alat jimat elektrik)
Dekat situ ada 10 Bab Antaranya

Bab 1 : Mengapa Perlu Bayar Lebih Bil Elektrik Bulanan Anda.
Ketahui mitos-mitos tentang penjimatan elektrik di dalam bab ini! Ianya agak lucu jika anda mengtahui hakikat sebenar mengenainya!

Bab 2 : Panduan Dan Nasihat
Sedikit panduan dan pembuka minda tentang penjimatan elektrik dan kesannya kepada dunia!

Bab 3 : Penjimatan Elektrik Bermula Di Rumah Anda
Ketahui dengan jelas peratusan penggunaan elektrik bagi setiap peralatan yang terdapat di dalam rumah anda!

Bab 4 : Tarif Elektrik Bagi Kediaman
Perkara asas yang perlu anda ketahui untuk mula menjimatkan elektrik di dalam rumah anda.

Bab 5 : Pengiraan Bil Elektrik
Jika anda tidak tahu untuk mengira, bagaimana anda mahu tahu sama ada sesuatu itu terlbih atau terkurang? Jadi, anda perlu tahu bagaimana bil elektrik rumah anda dikira untuk langkah permulaan penjimatan elektrik.

Bab 6 : Peralatan Yang Mempunyai ________
Kebanyakan peralatan di rumah anda mempunyai perkara ini, dan tanpa pengetahuan anda, perkara inilah yang banyak menyebabkan penggunaan elektrik di rumah anda meinngkat tanpa anda sedari!.

Bab 7 : Ruang Tamu
Ini adalah merupakan ruang yang paling banyak menggunakan elektrik di dalam rumah anda, ketahui bagaimana anda boleh menjimatkan elektrik di ruang ini!

Bab 8 : Bilik Tidur
Ini adalah ruang dimana selalunya penyaman udara diletakkan. Penyaman udara adalah merupakan antara peralatan yang paling banyak menggunakan tenaga elektrik di dalam rumah, dan tahukah anda? Keadaan ruang bilik tidur anda juga sebenarnya memainkan peranan yang penting di dalam menjimatkan elektrik dalam penggunaan penyaman udara. Ketahui rahsianya di dalam ebook ini!

Bab 9 : Ruang Dapur
Terdapat banyak peralatan elektrik yang kecil-kecil di dapur. Semuanya boleh menyumbang kepada penggunaan elektrik yang berlebihan. Jadi, setiap peralatan perlulah diketahui cara penggunaannya dengan betul!.

Bab 10 : Rahsia & Tips Penjimatan Alat Elektrik
Memberikan tips secara terperinci di dalam menggunakan 23 peralatan elektrik yang terdapat di dalam umah anda. Iaitu Lampu, Kipas Angin, Penyejuk Penyaman Udara, Televisyen, Dapur Elektrik, Hud Dapur, Periuk Nasi Elektrik, Cerek Air Elektrik, Peti Sejuk, Penyejuk Beku Makanan, Ketuhar Gelombang Mikro, Mesin Pencuci Pinggan, Mesin Basuh, Pengering Elektrik, Pemanas Air, Pengering Rambut, Komputer, Seterika, Pembersih Vakum, Mesin Jahit Elektrik, Pengisar , Kolam Renang, Lampu Taman

Bab 11 : Pembelian Peralatan Elektrik Yang Baru
Memberikan anda tips di dalam memilih peralatan-perlatan elektrik yang ingin dibeli pada masa akan datang.

Bab 12 : Pemeriksaan & Pengauditan Tenaga
Ketahui 3 cara melakukan pemeriksaan penggunaan elektrik di rumah anda.

Kesimpulan

Baca hadam praktik, Macam Boss aku punya lah kaya tapi Asyik ingatkan stafnya keluar nanti jangan lupa tutup lampu dan Aircond ya.

Maaf ebook ini sudah tidak dijual lagi … Yang ada hanya tinggal produk jimat elektrik – Anda perlu baca review terlebih dahulu untuk membeli alat jimat elektrik.. Anda boleh survey dengan mengklik banner ini….

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

8 Comments

  1. Hero Borneo August 13, 2014
  2. Hafizul
    Twitter:
    August 13, 2014
  3. Hazmin Hamudin August 13, 2014
  4. mai has August 13, 2014
  5. titan
    Twitter:
    August 13, 2014
  6. akubiomed August 14, 2014
  7. Aisyah August 17, 2014
  8. aishah ahmad
    Twitter:
    August 18, 2014

Leave a Reply

CommentLuv badge