Pilihan Nikmat Dari Nusantara Bersama Philips Morris

Nak dijadikan cerita Gua sebenarnya agak simpati kepada perokok – perokok tegar . Apabila rokok  daripada keluaran John Morris telah dinaikan harganya mereka semua telah berlari kepada keluaran Nusantara , Cuma bezanya kebanyakan mereka akan membeli rokok yang hanya bernilai RM2.50 sekotak 20 batang . Maknaya dengan nilai rokok brader Philips meraka boleh membeli sehingga 4 kotak sekali gus. Kepala otak yang sangat bijak untuk menyelamatkan ekonomi seisi rumah.

Satu benda yang gua memang tak boleh nak bayangkan suatu ketika dahulu semasa zaman Dunhill 14, gua sendiri akan mencarut dan menyumpah rokok yang berjenama wingston yang gua rasa layaknya dipangil rokok jamban untuk menghalau nyamuk dan agas seketika melabur. Konfem untuk perokok tegar akan  menyatakan tak sedap langsung macam kertas walaupun apa yang dinikmati adalah asap yang mengandungi  segala macam jenis racun yang boleh membunuh dengan senyap.

TERUS TERANG  rokok apa pun yang korang akan hisap baik dari Nusantara  hingga buatan Abang Philips memang efek yang akan mendatang tetap sama sahaja hanya cepat atau lambat hanya masa sahaja yang akan menentukanya.

Tahukah anda daripada portal rasmi fatwa Malaysia

Imam al-Syafi’e telah mengeluarkan fatwa dalam kitabnya yang masyhur al-Umm iaitu:” Jika mereka mengambil (sesuatu makanan, minuman atau sesuatu yang dihisap, dihidu dan disedut) yang boleh memabukkan, maka perbuatan itu adalah jelas haram. (Termasuklah) yang mengandungi racun yang menyebabkan kematian. Aku tetap menganggap (menfatwakan) ia adalah haram. Allah swt mengharamkan (apapun jenis) pembunuhan kerana pembunuh bermakna membunuh diri sendiri”.

Sudah disuluh pun masih lagi nak meraba – raba.  Masih lagi kita semua menyebelahi benda yang lebih kepada memudaratkan daripada faedah . Satu perkara yang boleh dilakukan terus sahaja haramkan penjualan rokok daripada nusantara hingga keluaran Phillips Morris.  Jika sudah diharamkan ini bermakna rakyat akan merokok secara bersembunyi tidak berani terang – terang dan untuk perokok tegar sediakan lah pusat untuk mereka belajar berhenti atau paling kurang ajak mereka sertai PLKN tak payah lama seminggu cukup pastikan tidak ada yang membawa rokok dan kenakan tindakan yang keras pada tokan rokok.

Pilihan Nikmat Dari Nusantara Bersama Philips Morris

Jika kerajaan sangup mengharamkan rokok dari dijual dinegara ini , konfem ramai suri rumah akan sangat berterima kasih kepada kerajaan disebabkan belenja dapur akan meningkat dan kuasa membeli seisi rumah akan bertambah meningkat. Paling koman pun kuranglah sedikit beban kerajaan untuk menangung kos rawatan dan perubatan yang disebab kan penyakit  yang disebabkan oleh tabiat merokok.

p/s: Kalau korang nak tahu kenapa Kerajaan Tak  suka Dengan Rokok Dari Nusantara sila layari –  Fakta Rokok Haram

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 128.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG

39 Comments

  1. blogger lelaki
    Twitter:
    October 12, 2013
  2. Harian Post October 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      October 12, 2013
      • Nazri October 17, 2013
  3. Hafiszan Kamarudin
    Twitter:
    October 12, 2013
  4. Bahrain October 12, 2013
    • onlajer
      Twitter:
      October 12, 2013
  5. Mohd Shubhi
    Twitter:
    October 12, 2013
  6. papa mifz October 12, 2013
  7. wazy
    Twitter:
    October 12, 2013
  8. Nizam Ijam October 12, 2013
  9. Norfanil
    Twitter:
    October 12, 2013
  10. titan
    Twitter:
    October 12, 2013
  11. TehR
    Twitter:
    October 12, 2013
  12. Khairul Zamri
    Twitter:
    October 13, 2013
  13. Hafizul
    Twitter:
    October 13, 2013
  14. Juan
    Twitter:
    October 13, 2013
  15. Hazmin Hamudin October 15, 2013
  16. zool
    Twitter:
    October 16, 2013
  17. kakiblog October 16, 2013
  18. adikensem October 17, 2013

Leave a Reply

CommentLuv badge

Langgan Newsletter Kami Secara PERCUMA!

Langgan Newsletter Kami Secara PERCUMA!

Daftar emel dan langgani newsletter dari blog Onlajer.com secara percuma untuk Tips,panduan produk Elektrik dan informasi terkini.

You have Successfully Subscribed!