Rakyat Satu Malaysia Juga Yang Boleh Menentukan Harga Barang

Hari ini aku sarapan tempat biasa . Makan benda yang sama ,lauk yang sama, hanya harga sahaja yang lain. Ok nak tanya ? boleh tak aku boikot kedai itu kerana suka-suki dia naikan harga makanan kegemaran aku.

Rasanya tidak! pasal aku memang suka makan dekat situ. Walaupun kedai makan itu biasa – biasa. Tapi oleh kerana kedai ini dekat dengan tempat kerja, sedap dan aku malas nak sarapan dekat rumah membuatkan tuan kedai suka dengan kehadiran orang seperti aku.

Lagipun aku pasti tuan kedai takde cawangan yang lain, Jadi pilihan untuk boikot memang tiada dalam kotak fikiran aku. Lainlah jika kedai ini syarikat gah seperti restoran badut. Kita ramai – ramai satu malaysia boikot, terus je dia bagi harga spesial siap beli satu dapat dua . Rasanya kalau lama sikit kita boikot mahu jadi tiga.

Jadi sedar tak sedar kuasa ekonomi memang daripada kita Rakyat satu Malaysia. Jadi kalau kau rasa nak tengok rancangan astro dengan kadar harga yang murah dan paling munasabah .Pakat – pakat lah reramai potong astro yang ada bayaran bulanan. Semua dijemput mengunakan njoi bayar sekali pakai selamanya.

Astro naik harga 2014

Kalau yang duduk kawasan selatan macam aku , pakai sahaja antena dengan TV Malaysia,Singapura plus Indon. mana munkin kau nak sempat tengok Astro.

Kalau korang tak percaya korang cubalah ,Ramai – ramai pakat boikot sesuatu produk harga tak munasabah. Lambat laun pasti dia orang yang tak tahan .Silap haribulan mereka dengan rela paksa yang akan memberi Diskaun yang sangat Munasabah.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG

12 Comments

  1. titan
    Twitter:
    December 1, 2014
  2. blogger lelaki
    Twitter:
    December 1, 2014
  3. akubiomed December 1, 2014
  4. suri December 2, 2014
  5. suri December 2, 2014
  6. Noriza Rahman
    Twitter:
    December 5, 2014
  7. ikhwan
    Twitter:
    December 5, 2014
  8. Ani Haryani December 5, 2014
  9. Aisyah December 8, 2014
  10. Oja Samid December 8, 2014
  11. Alongxp
    Twitter:
    December 8, 2014

Leave a Reply

CommentLuv badge