Saito University College menawarkan kursus penguatkuasaan undang-undang

Tahukan anda purata pelajar yang tidak mendapat pekerjaan selepas tamat belajar meningkat sebanyak 87% berbanding 3 tahun lalu dan sering menyebabkan diri mereka berasa tertekan kerana tidak mempunyai pekerjaan setelah tamat belajar.

Munkin ini disebabkan oleh faktor ramai yang suka mengambil kusus popular menyebabkan mereka perlu bersaing untuk mendapatkan pekerjaan yang setaraf dan gaji yang setimpal dengan kelulusan mereka. Bukan disebabkan mereka memilih kerja , tetapi mereka perlu memilih disebab kan oleh tangungan yang perlu mereka biyayai.

Tahukah anda Saito Universiti College menyediakan platform yang terbaik bagi lepasan SPM/STPM/DIPLOMA dan setara dengannya dalam program Diploma Penguatkuasa Undang-Undang seterusnya membuka peluang pekerjaan yang cerah untuk pelajar lepasan daripada Kolej Saito.

Program ini telah mendapat akreditasi dari Agensi Kelayakan Malaysia (Malaysia Qualification Agensi-MQA) dan pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan awam-JPA

Justeru itu seramai lebih 471 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta telah bergraduasi . Saito University College adalah Kolej Pengajian Tinggi yang pertama menawarkan dan kursus dalam bidang keselamatan dan penguatkuasaan undang-undang.

Untuk makluman anda, kebanyakan graduan yang telah tamat pengajian telah dinaikan pangkat ke Sarjan , Inspektor dan ASP mengikuti kekosongan yang ada.

Melalui program Penguatkuasa Undang-Undang & Pengurusan Sumber manusia/Perniagaan anda dapat bersama dengan tenaga pengajar yang positif dan banyak pengalaman serta dapat meneroka pengalaman sendiri melalui program kerjasama JPAM, SPRM, Skuad Muda Rela dan latihan kepimpinan pelajar dengan Angkatan Tentera Malaysia yang diadakan.

Saya berpendapat Selepas anda tamat belajar daripada Saito Universiti College dengan mengikuti kursus seperti ini anda boleh lagi mengembangkan karier anda dalam bidang penguatkuasaan didalam sektor kerajaan mahupun swasta dan mudah medapat kenaikan pangkat ataupun mendapat tangga gaji yang lebih baik di masa hadapan.

Untuk maklumat lanjut anda layarilah

Pendaftaran:
https://www.saito.university/pendaftaran/
https://saito.edu.my/admission/

Pengambilan Pelajar Saito University College – Februari 2019
February 12
Pengambilan Pelajar Saito University College – Mac 2019
March 6
Pengambilan Pelajar Saito University College – April 2019
April 8
Pengambilan Pelajar Saito University College – Mei 2019
May 5

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge