Tomorow is Friday

Tajuk je omputih tapi rasa hari ini nak cuba cakap broken jawa tentang motorsikalku,Motor ku digawe karo Yamaha jeneg ai Lagenda,Aku  engo wes telong taun wes puas lah ngalor ngidol (lungo kerjo) atoh hey lebih kurang rong puloh km.20 X 26 X 12 X 3 = 18720km puh atoh tenan  wolonglas awoo pitong ratus rong puloh.Tapi tak delok meter ai 29567km ya patot wunie ai koyok wong nukang.

Cerita sebenarnya adalah motorsikal ku yang berjenama Yamaha Lagenda (harga cash 3tahun lepas RM4800) sekarang aku tak tau yang telah aku tungang untuk ketempat kerja selama lebih kurang 3 tahun jarak lebih kurang 20km  X 26 X 12 X 3 = 18720km  jauh benar perjalanan aku ini.Tapi tadi aku tengok meter dah dekat 30ribu dahsyat betul.Bunyi enjin dah macam orang bertukang walhal minyak enjin 2-3 bulan aku tukar.

Masalah menugang motorsikal pula ialah waktu hujan dan berada sama dengan kenderaan berat (trailer ler biasanya).Nak potong takut tak potong lagi aku takut.ngeri dengar gegaran besi dari body trailer ini.
Rasa nak bawa kerata  tapi masalah jalan sesak tu yang aku tak boleh tahan.(selain dari kos minyak )Rasa kalau aku jadi datuk bandar pasir gudang aku haram kan kenderaan berat berada dijalan raya pada waktu puncak.kan bagus kalau ada LRT dari taman aku sampai tempat kerja.

NO JENAMA DAN MODEL HARGA TAWARAN ISTIMEWA
1 York 1.0hp air conditioner YSL3F10/YWM3F10 Wall Split RM799.00 SURVEY SEKARANG
2 Daikin 1.5hp FTN15P & RN15F Eco King Wall Mounted Air Conditioner RM1211.25 SURVEY SEKARANG
3 Sharp 1.0hp eco Non-Inverter Split Air-Conditioner AH/AUA9SED RM793.46 SURVEY SEKARANG
4 KDK KB404 Table Fan 16" RM 125.00 SURVEY SEKARANG
5 KDK KC4GR Wall Fan 16" Remote Control RM 259.00 SURVEY SEKARANG
6 KDK K15V0 Ceiling Fan 60" RM 146.70 SURVEY SEKARANG
*Harga tidak semestinya sama dengan apa yang dipaparkan*

2 Comments

  1. jebengotai May 3, 2012
  2. onlajer May 4, 2012

Leave a Reply

CommentLuv badge