Cerita Dewasa boss aku yang gelojoh

Aku suka apa bila boss tempat kerja aku yang sesekali join 「morning briefing」, waktu berginilah macam – macam idea dan kata – kata perangsang yang dikeluarkan oleh beliau untuk meningkatkan produktiviti , kelancaran kerja dan yang terpenting untuk sama – sama senang..

Walaupun kekadang aku rasa beliaulah yang akan lebih senang. Jika tidak mana mungkin beliau mahu besusah payah untuk meluaskan empayer perniagaan beliau..

Banyaknya kerja yang ada ditangan bukan bermaksud untuk menolak kerja- kerja yang baru datang .. Selagi masih diberi peluang untuk melaksanakan rebut sahaja kerja – kerja yang mendatang. Tingal kita pandai – pandai untuk menguruskan nya.

Ha inilah yang dikkatakan Boss aku yang gelojoh, Pantang ada job ,tender atau peluang yang ada . Kalau boleh kasi sapu bersih..Dia kata 「dapatkan dulu baru fikir nak laksanakan」.

Namun bergitu aku juga terpaksa suka dengan kata – kata semangat untuk maju kehadapan… Jika aku tak suka bermakna aku tidak suka dengan idea – idea orang berjaya.. Dan jika tidak suka dengan idea orang berjaya mana mungkin kita akan berjaya.. Senangkan hukum putaran hidup ini .. nak hidup senang kaya kena bergaulah dengan golongan seperti ini. Mentor – mentor yang anda 「follow」 pasti ada menceritakan benda yang sama .

Buktinya anda mahu menjadi orang yang soleh , ingin menjadi orang yang soleh tak kan nak lepak – lepak dan bergaul dengan kaki dangdut atau kutu rayau. Sudah tentu tak akan menjadi kan…

Kalau tak gelojoh mungkin 「Bosscoffe」 pun tak akan ada lagi hihihi

Nak meniaga Air, Air derhaka atau air ikut kata klik sini = Rahsia bisnes Air

Jadi disinilah pentingnya mencedok apa yang boss anda lakukan..Jika beliau melihat peluang bisnes didepan mata yang perlu direbut … Kita juga harus seperti itu. Anda tidak mencuba pasti anda tidak akan mengetahui hasilnya. Seperti untung atau rugi,Berjaya atau tersungkur. Semuanya perlu diterokai . Tidak kira lah anda mahu mengikut trend perniagaan tepi jalan atau anda mahu mula dari dalam bangunan.

Semuanya bergantung kepada kemampuan dan kemahiran yang anda miliki.. Mana tahu anda bermula dari facebook tetapi hasil jualan anda sudah membolehkan anda mengaji dan berhenti daripada makan gaji.( Bergantung kepada usaha dan rezeki anda juga).

Belajar ilmu Seni tidak tahu Malu

Kita mampu mendapat pekerjaan yang kita inginkan!

Kita berupaya mempertingkatkan kualiti kerja sekarang!

Kita dapat mengubah apa jua situasi supaya dapat memberikan imbuhan berlipat kali ganda kepada kita!

Subject pendidikan seni memang tak ada ajar Seni untuk orang suka dekat Kita. Subjek ini Ada dekat buku ini….
How to Win Friends and Influence People – Edisi Bahasa Melayu

Selama lebih 60 tahun, segala nasihat dan panduan yang terkandung dalam buku ini berjaya mengubah nasib kebanyakan golongan yang terkenal di dunia terutama sekali dalam kehidupan profesional dan peribadi mereka.

Edisi bagaimana Memenangi Hati Kawan dan Mempengaruhi Orang Lain yang dikemas kini ini pasti dapat membantu mengasah bakat kita yang terpendam. Dengan membaca buku ini, kita mampu mencapai tahap potensi yang maksimum.

Semoga perkongsian Cerita Dewasa boss aku yang gelojoh ini bermanfaat untuk anda semua. Untuk lebih info Jom sertai Telegram onlajer, https://t.me/onlajer. Dan Twiter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge