New Sony PS5 Survey Harga terkini sony PS5 di Malaysia

Harga terkini sony PS5 di Malaysia. Khabarnya ia akan dilancarkan pada penghujung 2020 ini.

Dari saya Wow sony akan melancarkan console permainan nya terbarunya.

Seperti biasa apabila sesebuah consol permainan PlayStation akan dilancarkan, ia pasti ditunggu-tunggu oleh peminat di seluruh dunia termasuk Malaysia.

Yang cukup – cukup makan pun akan berkerja keras untuk mendapatkanya.

Bagi mereka kepuasan utuma, apabila memilikinya. Dan kekadang akan membuatkan mereka terlupa untuk tidur awal waktu sewaktu baru – baru memilikinya.

Ini dibuktikan apabila PlayStation 4 Pro masih lagi mencatatkan jualan yang agak memberangsangkan walaupun harganya beberapa ratus ringgit lebih tinggi berbanding model PS4 asas.

Saya kira, bimbingan ibu bapa dan rakan sedewasa perlu bagi mengatasi ketagihan mereka ini.

Takut terover play, sampai esok pagi tak boleh nak kerja.

Ibu bapa sama sekali tidak digalakan untuk membeli atau menghadiahkan konsol ps4 atau ps5 untuk anak – anak yang masih dibangku sekolah.

Harga terkini sony PS5

Menurut maklumat yang diterima PS5 ini sekurang – kurang nya, berspesifikasi:-

· 3d Audio
· Haptic adaptive trigger,
· Ultra Hi-Speed SSD
· Hardware RayTracing
· Ultra HD blue ray player
· AMD processor

Antara lain adalah Sony mengalu-alukan pecahan pemasangan permainan kepada pembangun, di mana anda boleh hanya memasang komponen multi-pemain ataupun hanya memasang komponen kempen seorang pemain sahaja.

Sebelum ini, PS5 disahkan akan mempunyai 8 teras CPU, GPU kustom berasaskan AMD Radeon Navi, “3D Audio”, sokongan permainan 8K, sokongan 4K pada 120hz, penggunaan kuasa yang lebih rendah, sokongan permainan PS4 dan juga penambahan SSD yang sangat laju.

(Image credit: Concept Creator)

Harga terkini sony PS5 di Malaysia.

Dengan spek. seperti ini diangarkan sebuah console PS5 akan mencecah sehingga RM4K keatas. Harga confirm dua kali ganda dari PS4 pro.

Satu harga yang agak tinggi untuk rakyat biasa. Dan untuk harga seperti ini ia dapat menampung perbelanjaan sebulan untuk golongan B40.

Okeh ada yang minat nak survey sony playstation. Layari sahaja halaman ini untuk survey harga dan tawaran terkini sekarang.

Laman Harga Sony Playstation.

Laman Harga Sony Playstation.

Apapun semua dinasihatkan supaya membeli konsol berkenaan menerusi pengedar rasmi dan bukannya pihak ketiga bagi mengelakkan penipuan harga.

Untuk rekod PlayStation 5 edisi digital dijual pada harga RM1869 dan versi dengan pemacu optik Ultra HD Blu-ray pula pada harga RM2299.

Turut diumumkan ialah harga aksesori rasmi pengawal DualSense (RM349), fon kepala Pulse 3D (RM469), HD Camera (RM279), Media Remote (RM149) dan Dual Sense Charger (RM149).

Harga terkini sony PS5 di Malaysia

Update November 2021. Dengar cerita ada yang tersontot, terscam, teraniaya sekwatu membeli PS5 dengan kesah harga durian runtuh. Adoi kalau kita ni jenis cari duit dengan membanting tulang empat kerat. Mahu tak meraung.

Level level seperti kita ini bukan nya senang nak dapat duit terpijak. Lain lah kalau kita ini wakil Rakyat. Adun, Bangsawan, Kayangan anak hartawan, sepupu angkat JHo Low, Anak angkat Bossku. Boleh lah setakat kerugian 3 atau 4K. Apa ada hal. Seperti orang yang main saham rilex jer kalau tiba tiba saham yang dibeli terus menjuna jatuh tanpa disedari. HAHAHA.

Harga terkini PS5 di Malaysia
SONY PS5 Mau tak bergerak dari depan TV kalau ada menatang ini.

So nasihat saya kalau nak benar – benar beli PS5. Saya sarankan seperti ini.

Panduan membeli PS5 Seeloknya beli secara bersemuka. Nak beli secara online .boleh yang penting trusted seller. Pilih Reveiw kedai dan produk yang banyak. Ini adalah bukti mereka jual PS5 bukan jual Console Micro Genius Tahun 1990. Contoh seperti ini – PS5 – SHOPEE / LAZADA

Semoga perkongsianSurvey Harga Terkini Sony PS5 Di Malaysia ini bermanfaat untuk anda semua. Untuk lebih info Jom sertai Telegram onlajer, https://t.me/onlajer & Twiter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge