New Tefal Rice Cooker From Lazada 

Sebelum kita survey pada halaman lazada tentang “New Tefal Rice Cooker From Lazada ” ini jom kita baca sedikit tentang sejarah cara nak masak nasi.

Tahu tak anda cara untuk menanak nasi yang paling cepat adalah secara tradisional.

Kuncinya anda hanya perlu membesarkan api supaya air cepat mendidih.

Dan selepas itu anda hanya perlu mengecilkan api dan tutup periuk supaya nasi akan masak.

Berginilah kaedah memasak nasi secara tradisional ia perlukan perhatian bagi memastikan nasi dimasak dengan sempurna.

Walaupun kita punyai periuk nasi elektrik,

Kaedah tradisional masih lagi di praktikan apabila berhadapan dengan waktu yang genting, khususnya waktu sahur yang tingal tidak berapa lama.

Tefal Rice Cooker Easy Rice Plus 1.8L 

Periuk nasi tefal ini berkapasiti 1.8 liter yang membolehkan anda memasak nasi dalam kuantiti yang banyak, menjadikan ia sesuai untuk keluarga kecil hingga sederhana.

Mod memasak, terdiri dari memasak nasi putih, nasi perang, bubur dan banyak lagi. Mod yang disediakan direka untuk membantu anda mencapai tekstur dan konsistensi nasi yang diingini.

Kebanyakan periuk nasi, termasuk Tefal Easy Rice Plus, mempunyai fungsi keep warm yang memastikan nasi hangat untuk tempoh masa tertentu selepas ia selesai dimasak. (Hanya ada petua orang tua yang tidak membenarkan kita mengambil makanan diatas api yang sedang menyala, dengan alasan hati nya keras dan pemarah)

Sesetengah model mungkin dilengkapi dengan ciri mula tertunda, membolehkan anda menetapkan pemasa untuk mula memasak nasi pada masa yang akan datang, memastikan ia sedia apabila anda memerlukannya. ( Bagus ni kalau bulan puasa, kita set pukul 4 masak untuk pukul 5 mula bersahur).

Periuk dalam biasanya tidak melekat supaya mudah dibersihkan dan mengelakkan nasi daripada melekat di bahagian bawah. Yang ini kalau melekat baik kita tanak dekat atas api jer.

Kebanyakan periuk nasi Tefal dilengkapi dengan dulang stim yang membolehkan anda mengukus sayur atau bahan lain semasa nasi masak.

Periuk nasi ini direka bentuk agar mudah digunakan, dengan kawalan mudah dan paparan yang jelas.

Periuk dalam dan dulang wap boleh tanggal biasanya selamat untuk mesin basuh pinggan mangkuk, memudahkan pembersihan. Kalau ada, Biasa kita gunaspan dan sabun RM2.

Periuk nasi Tefal selalunya disertakan ciri keselamatan seperti perlindungan kepanasan lampau dan tudung automatik untuk mengelakkan kemalangan.

Tefal Easy Rice Plus 1.8L didatangkan dalam reka bentuk yang padat dan moden, sesuai untuk kebanyakan dapur orang Asia.

Jom survey dari sini : – Tefal Rice Cooker Easy Rice Plus 1.8L 

Semoga perkongsian New Tefal Rice Cooker From Lazada ini bermanfaat untuk anda semua. Untuk lebih info Jom sertai Telegram onlajerPAGE.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge