Panduan membeli aksesori pump tandas.

Kenapa kita sibuk tentang aksesori pump tandas.

Tahu tak anda salah satu tempat pembiakan nyamuk adalah didalam tangki pump tandas yang tidak bertutup, rosak dan tidak pernah digunakan. Namun bergitu air masih lagi bertakung.

Saya memang dah banyak dengar lah orang kena saman pasal rumah mereka ada jentik – jentik dekat takungan air didalam pump tandas yang tidak bertutup.

Lebih – lebih lagi , pump itu memang sudah tidak berfungsi. Lagi meriahlah jentik – jentik berenang didalam air tersebut.

Lebih berbahaya apabila, Tuan rumah tidak menyedari dan seterusnya wabak denggi sudah mula menular. Bahaya bukan.

Untuk mengatasi perkara ini dari berlaku , kita kenalah bertidak . Pastikan tangki pump tandas berfungsi dengan baik, bertutup. Malah jika anda ada rumah yang tidak diduduki anda wajib memastikan pump tandas dan semua yang berkaitan dengan sistem pengairan diselengara dengan baik.

Baca juga – Dua cara mengatasi tekanan air paip rendah

Ini adalah salah satu khidmat masyarakat yang patut anda lakukan terhadap jiran tertangga anda bagi menghindar atau mencegah berlakunya kes wabk denggi yang boleh berlaku.

Contoh ruangan bilik air yang biasa ada di rumah tumpangan.

Dibawah ini saya ada sediakan senarai harga aksesori untuk pump tandas yang boleh anda survey untuk melihat budget yang munkin anda kena keluarkan.

aksesori pump tandas

Survey aksesori peralatan di bilik air dari sini – Kedai Aksesori Tandas

Diatas ini adalah antara aksesori pump yang biasa diguna dalam bilik air yang biasa diguna dalam sebuah tangki takungan air di pump tandas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge