Panduan penjimatan beli aircond dengan ansuran mudah

Kenapa kita rasa nak beli aircond dengan ansuran mudah. Antara sebabnya pasti faktor kewangan. Kalau bergitu mesti anda google panduan penjimatan beli aircond dengan ansuran mudah tapi kenapa?

Cuaca masa kini memang cukup bahang, Tak tahu lah sebab musababnya. Adakah disebabkan faktor kesan rumah hijau, banyak sangat gas yang dilepaskan oleh pihak industri atau kenderaan bermotor atau berkemungkinan dah banyak sangat pokok yang telah menjadi kertas.

Semuanya memang ada berkait ,antara satu sama lain. Malah apabila anda membina rumah faktor pancaran matahari juga akan dititik beratkan.

Anda akan tahu apabila ruangan hadapan akan lebih panas disebelah petang , atau ia akan lebih sejuk disebelah pagi. Waktu malam jangan cakaplah pasti akan terasa bahang hingga kesubuh.

Malah dalam minggu ini sahaja apabila saya masuk ke pejabat ,Meja saya juga ada terasa bahang . Ini mungkin disebabkan sebelah petang cahaya matahari yang terik , terus menerus memancarkan cahayanya terus menuju kedinding pejaBAT SAYA.

Dalam keadaan ini kita sudah tidak berfikir sangat tentang kos elektrik, apa yang perlu adalah keselesaan untuk kita tidur, supaya mendapat rehat yang cukup bagi menjalankan aktiviti harian kita.

Lagipun ada yang kata siang kita sibuk mengumpul harta , pastinya kita mahu memberi sedikit bonus untuk kita nikmati.

Jadi tidak salah lah kita memasang berberapa unit penghawa dingin untuk keselesaan keluarga kita ataupun diri kita sendiri (khasnya untuk orang bujang yang duduk merantau).

Dekat kampung rasanya masih menggil kesejukan, jika sudah masuk awal pagi.

Okeh untuk anda yang mahu membeli unit penghawa dingin, secara ansuran tetapi tidak mahu harga ansuran itu lebih MAHAL dari harga TUNAI.

Anda boleh lah mendapatkan dari pada halaman LAZADA – York 1HP Wall Split Aircond. Setelah saya lihat tawaranya saya lihat mereka ada membuat skim bulanan selama enam bulan.

Dari templatenya saya kira RM119.83 X 6 = 718.98

Anda jimat dua sen. Dan sejujurnya lebih jimat dari harga cash. Munkin jika anda membayar secara tunai, anda tidak akan merasa perbezaan nya. Tetapi jika anda membayar secara kaedah elektronik atau perbankan internet 2sen sudah cukup menjimatkan jika dikumpul – kumpul.

Rakan saya berbangsa cina juga akan berfikiran bergitu.Setiap sen sunguh berharga kerana kita berusaha untuk mendapatkanya.,  Dari bagi depa untung dunia , baik kita sedekah dekat mesjid atau surau lagi berfaedah untuk dunia dan akhirat , betul tak.

Jadi untuk anda yang mahu beli aircond dengan ansuran mudah ikutilah tiga langkah mudah ini.

Pilih jenama aircond york (contoh) seperti pautan ini York 1HP Wall Split Aircond.

Panduan penjimatan beli aircond dengan ansuran mudah

York 1HP Wall Split Aircond

Pilih dan tick pada maybamk installment – dan selesai. Jika anda membeli aircond york anda hanya perlu membayar RM119.83 selama 6bulan.

ok kan? Oh ya untuk beli aircond dengan ansuran mudah York 1HP Wall Split Aircond. Ia tertakluk kepada tawaran semasa oleh mereka. Harga berkemungkinan Naik atau turun.

Ramai yang kata kalau aircond yang berjenama seperti Daikin, Mana – mana harga lebih kurang sama sahaja, Taspi kalau nak murah kena beli Jenama yang lain sikit. Seperti Jenama Ini

Semoga perkongsian Panduan penjimatan beli aircond dengan ansuran mudah ini bermanfaat untuk anda semua. Untuk lebih info Jom sertai Telegram onlajer, https://t.me/onlajer & Twiter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge