Public Holiday memberi peluang buat duit

Sebelum bermula izinkan saya bercerita tentang peluang yang biasa orang kita akan lepaskan.

Contohnya peluang buat duit pada hari perayaan.

Sebagai contoh. Kebiasaan cuti umum disyarikat tempat saya berkerja, Untuk Tahun baru Cina adalah sebanyak 2Hari.

Untuk lebih dari itu kami perlu memohon dengan menolak cuti tahunan kami.
Walaupun pemilik syarikat adalah seorang lelaki berkacamata berketurunan cina. Tetapi beliau telah menanamkan konsep siapa yang raya dialah paling berhak bercuti.

Maknaya kami hanya akan bercuti selama diperuntukan kerajaan . Dua hari Public Holiday. Dan selepas itu boleh start kerja seperti biasa. Tidaklah seperti kebanyakan syarikat Cina yang lainnya.
Mereka mahu bercuti. Habis satu kilang ditutupnya.

Jadi saya berharap orang kita yang punyai kelapangan dan tidak punyai apa – apa keperluan dihari cuti – cuti Malaysia terus membuka perkhidmatan mereka, seperti “petrol pump” yang sentiasa ada pelangan untuk mengisi minyak di stesyen mereka.

Anda harus sedar waktu berginilah ramai orang – orang yang bercuti. Munkin mereka perlukan peralatan untuk menyelengara peralatan dirumah ,atau mahu menilik buku – buku anak – anak yang dirasakan masih tidak sempurna. Atau paling tidak mahu duduk ngeteh degan rakan – rakan sepermainan.

Nampak semuanya perlu diambil kira sebelum kita mahui membuka perniagaan atau mengambil keputusan untuk menutup perniagaan kita sempena hari cuti perayaan.

Cuti umum di Malaysia

Dan saya nampak salah satu peluang perniagaan yang patut diambil atau ditambah pada permis perniagaan kita adalah perkhidmatan pencetakan.

Public Holiday Di Malaysia membuka Peluang buat duit dengan mesin cetak

Munkin servis seperti ini diangap remeh , tetapi bayangkan jika kita mewar – warkan perniagaan kita ini dimedia sosial. Lebih – lebih lagi group – group masyarakat setempat.

Saya rasa bukan sekarang tetapi lambat laun mereka akan mencari anda. Dan saya paling yakin apabila sesi nak darjah sekolah agama rakyat.

Walaupun kita memang telah sedia membeli kitab , tetapi disebabkan bekalan kurang cepat diterima . Ibubapa terpaksa mengunakan kaedah beli dan fotokopi supaya anak – anak dapat mengunakannya untuk sementara waktu.

Dan saya rasa servis seperti ini juga boleh dilakukan dari rumah. Anda beli atau sewa sebuah printer yang agak berkuasa seperti SHARP MX2614N.

Anda juga boleh memilih mesin pencetak jenama lain yang anda rasa sesuai dengan kemampuan dan kegunaan anda. Hanya pastikan ia mengunakan sistem wireless dan boleh berkongsi dengan berberapa buah komputer dipermis anda. Anda juga boleh menyemak harga mesin pencetak dari halaman jualan ini..Mesin pencetak berkuasa tinggi.

Mesin printer 2 dalam 1. Boleh fotokopi, Boleh Scan dan anda boleh mencetak mengikut susunan buku tanpa bersusah payah menterbalikan kertas. Hanya pilih opsyen booklet terus sahaja mesin fotokopi ini menjalankan tugasanya.

Dalam masa yang sama anda boleh mengunakanya sendiri , atau dengannya anda boleh buat duit dari rumah. Terpulanglah bagai mana anda mahu melaksanakanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge