Pengalaman membeli mesin basuh Auto terbaik dengan harga murah

Pengalaman membeli Mesin basuh Auto terbaik dengan harga murah ?…Tahu tak anda mesin basuh full auto saya yang pertama adalah mesin basuh berjenama Media berkapasiti 7kg.

Jika tak silap saya beli pada tahun 2006. Setelah sekiah lama mesin semi auto saya bertugas memberi khidmat terb aik untuk keluarga saya.

Masalah utama yang menyebabkan saya bertukar mesin basuh baru ialah. Keadaan tapak yang sudah reput dan juga Spin Motor sudah terbakar. Ini bermakna mesin ini hanya boleh berfungsi untuk bahagian basuhan.

Oleh kerana asbab ini saya terpaksa jugalah membeli yang baru, Disebabkan ketika itu Musim hujan pun macam ada kuat sikitlah.

Tetapi sebelum membeli itu saya juga ada berkira – kira untuk membeli Auto atau Semi Auto. Almaklumlah Jenama yang tak berapa terkenal pun sudah jejak RM700 ,800. Kira satu nilai yang banyak juga tu untuk cerita 20tahun yang lepas.

Jadi oleh kerna berkira dengan kemudahan. Ruang pengeringan yang besar. beza harga antara Semi auto dengan auto saya dan isteri telah memilih untuk membeli sebuah Mesin Basuh Auto 7KG berjenama MEdia.

Habis tawar pun memang dapat RM700 dengan khidmat penghantaran mereka beri secara percuma.

Hahaha, waktu itu saya tak akan cerita dengan rakan – rakan yang saya ada membeli jenama MEDIA. Disebabkan mereka lebih selesa dengan jenama yang lebih ump ada Nama gaya dan keungulan. Bentuk pun cantik.

Tetapi apa yang saya nak kata walaupun hanya berjenama Media dan berkapasiti 7KG ia sudah cukup untuk membantu saya sekeluarga. Mebasuh dan mengeringkan pakian dengan tidak banyak masalah.

Review mesin basuh midea

Ok sahaja , Kalau tak salah saya. Untuk jaminan mereka ada memberi saya garis panduan. Untuk keyboard atas mereka ada memberi saya jaminan sehingga 3 Tahun dan untuk motor selama 2 Tahun.

Dan serius saya memang tidak sempat untuk menebus apa – apa jua jaminan. Sehingga lah usia mesin basuh ini 7 Tahun. Setelah 7 tahun mula lah ia banyak songeh. selalu keluar error . dan saya suspek capacitor sudah burn. Namun saya tidak juga membaiki sendiri, saya pangil juruteknik berdekatan untuk membaikinya. Dengan kadar RM70 mesin basuh ini dapat dibaiki.

Jika tidak silap saya saya sudah membaiki sebanyak tiga kali. Selepas itu saya sudah tidak mahu membaiki lagi disebabkan body pada permukaan tapak mesin basun inisudah mula reput.

Dari saya mesin basuh ini adalah yang terbaik. Harga yang tidak berapa mahal, Malah ada offer terbaik dengan harga yang jauh lebih murah dari yang pernah saya beli.

Mitos penjimatan Elektrik pada mesin basuh auto.

Tekanan air mesti kuat. Supaya daya penginapan Elektrik dapat dijimatkan…

Asbab mode standby dalam mengisi air…

Tekanan air rendah. Terutamanya semasa hari perayaan.

Atasinya Sekarang.

Dua cara mengatasi tekanan air paip rendah .

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua. Untuk lebih info Jom sertai Telegram onlajer, https://t.me/onlajer.

Anda Boleh sahaja menyemak harga dan model terkini mesin basuh dari sini untuk maklumat lebih lanjut dan tawaran harga terkini – 

Fully Automatic Washing Machine 7kg

Pengalaman membeli mesin basuh Auto terbaik dengan harga murah

Color light grey
Model MFW-701S
Size (L x W x H) 51.5×52.5×90
Weight 54.5
Stainless Steel Drum with Metal Body
Magic Cleaning Filter
Power-off memory
Tempered Glass Window
Warranty period 1 Year
Warranty type Local Supplier Warranty

Untuk maklumat lebih lanjut sila kehalaman – Fully Automatic Washing Machine 7kg MFW-701Shome

Tawara terkini mesin basuh Toshiba 9.5KG. Dengan Ansuran serendah RM153.33 selama 12bulan – Maklumat lanjut – Survey dari SINI

Baca juga – Beli mesin basuh terbaik LG twin wash – jom survey

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge