Murahnya Thermo Pot untuk bulan Ramadhan ini

Kehangatan bulan Ramadan sudah mula terasa apabila ada yang sudah bermula puasa tiga bulan… Manakala imam di mesjid juga sudah membaca doa untuk Rejab,Syabaan dan Ramadhan..

Meingatkan masa sudah semakin hampir ada perlu juga kita bersiap sedia untuk menyambut ketibaan bulan yang mulia…

Dari segi rohani nampaknya alhamdulilah,Insha Allah Ramadan ini akan dipenuhi dengan aktiviti amal ibadah , Tarawih, membaca Alquraan ,qiamulai semoga dapat diteruskan walaupun bukan nya ramadan..

Bercerita tentang ramadan , saya kira pasti ada antara kita yang sibuk mencari peralatan yang mampu memudahkan kerja – kerja anda…

Antara yang popular pasti jam lonceng atau jam pengera yang dapat mengejutkan anda dari nyenyak tidur… Tetapi bukanlah saya ingin bercerita tentang jam lonceng… tetapi sebaliknya saya ingin bercerita tentang alatan yang mampu menyenangkan anda.

Alatan tersebut ialah – Thermo Pot Elektrik

Pastinya waktu – waktu bersahur anda perlukan air panas untuk membancuh air minuman kegemaran k4eluarga…

Paling tidak pun minuman kopi tiga dalam satu yang menjadi kegemaran apabila menjelangnya masa bersahur..

Dengan adanya thermopot anda sememangnya sudah mampu menjimatkan tungku dapur gas anda. Anda terus sahaja boleh memasak lauk pauk atau memanaskan baki makanan brbuka untuk anda bersahur.

Manakala ahli keluarga yang lain terus sahaja mampu membancugh air.
Saya rasa alatan ini memang perlu untuk setiap rumah tidak kira bujang atau sudah berumah tangga… Budak – budak hostel pun boleh juga boleh masak meggi celup tanpa menuggu air mendidih… Air sentiasa panas tidak seperti thermos biasa yang mungkin anda tidak perasan yang air didalam nya sudah sejuk.

Oleh itu jika anda memilikio unit thermopot elektrik ini anda mampu menjimatkan masa anda dan anda bebas dari kekuatiran lupa untuk mematikan cerek didapur.

Bercerita tentang harga thermopot elektrik ini, saya rasa ia tidaklah bergitu mahal angaran nya adalah dari sekitar..RM150 ke atas… atau jika rezeki anda anda mampu membeli dengan harga lebih murah dari RM150 tinggal jenama sahaja yang anda suka atau tidak..

Namun bergitu saya galakan apabila anda ingin membeli Electrical Thermopot ini anda buatlah survey dahulu…

Seperti di – Ezbuy Thermo Pot

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge